Лист №163 від 10.09.2014 Першому заступнику прокурора м.Харкова щодо рішенням Харківської міської ради від 24.10.12 №882/12 (із змінами від 06.08.14 №1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках

10.09.2014
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Першому заступнику прокурора

міста Харкова

Бондаренку О.В.

 

Копія:                Генеральному прокурору України

Яремі В.Г.

 

Прокурору Харківської області

Данильченку Ю.Б.

 

 

Вих. № 163

від «10» вересня 2014 р.

 

 

Щодо рішенням Харківської міської ради від 24.10.2012
№ 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова

 

 

Шановний Олександре Володимировичу!

 

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 160 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

Рішенням 4 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 12.12.2011 № 142/11 легалізовано посередника в особі Комунального спеціалізованого підприємства «Інженерні мережі» для збирання коштів з підприємств за розташування телекомунікаційного обладнання.

Зокрема, рішенням Харківського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.03.2012 № 38-к було визнано порушення законодавства про захист економічної конкуренції дії КСП «Інженерні мережі» щодо встановлення без об’єктивних причин в рівнозначних договорах сервітуту різного розміру щомісячної плати, в один і той же період часу для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з надання телекомунікаційних послуг населенню, що мешкають в цих будинках.

Крім того, Рішенням Харківської міської ради від 24.10.2012 № 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) затверджено Програму «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова (Далі - Програма).

1.     Вказаним рішенням передбачається будівництво єдиного комунікаційного каналу і перенесення в нього існуючих комунікаційних мереж згідно з прийнятими правилами та нормами будівництва.

Втім, вказаним рішенням чітко не визначено прозорої процедури використання єдиного комунікаційного каналу, не визначено порядку надання доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до нього, підстав відмови в наданні доступу, яким чином доступ отримають нові оператори і провайдери,  що ще не мають існуючих телекомунікаційних мереж тощо.

При практичній реалізації проекту можливі чисельні зловживання з боку місцевого самоврядування, корупційні схеми, а також усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) значної кількості операторів, провайдерів телекомунікацій.

2.     Відповідно до пункту 5. Програми, з метою контролю експлуатації та звільнення під’їздів будинків комунальної власності від комунікаційних мереж операторів і провайдерів телекомунікацій, розміщених без дотримання чинних норм і правил, що регулюють дане питання, Харківською міською радою приймається рішення про будівництво єдиного комунікаційного каналу і перенесення в нього існуючих комунікаційних мереж згідно з прийнятими правилами та нормами будівництва.

Доцільно зазначити, що у боротьбі із мережами, розміщеними без дотримання норм і правил, перенесення передбачається щодо всіх телеком мереж, в тому числі, і законно збудованих/ законно розміщених.

Зі змісту Програми можна дійти висновку про наявність в подальшому практики безпідставного розірвання діючих договорів сервітутів між КСП «Інженерні мережі» та суб’єктами господарювання телекомунікаційної сфери.

В той же час, перенесення без згоди, пошкодження, вирізка телекомунікаційних мереж операторів і провайдерів телекомунікацій є посяганням на гарантоване Конституцією, Цивільним кодексом України право власності.

3.     Крім того, Програмою визначено, що надання місця в комунікаційному каналі буде здійснюватись на платній основі (п.2), перенесення існуючої та прокладання нової кабельної мережі операторів та провайдерів в єдиному комунікаційному каналі (п.3).

Втім, Програма не передбачає механізму компенсації операторам, провайдерам телекомунікацій витрачених коштів на законно побудовані телекомунікаційні мережі і за які оператори сплачують щомісячну плату за договорами сервітутами.

 

На підставі зазначеного, в межах повноважень щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів, відповідності актів, які видаються всіма органами вимогам Конституції України та чинним законам, просимо внести подання про усунення порушень закону, а також скасування рішення Харківської міської ради від 24.10.2012 № 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова, окремих його частин або приведення його у відповідність із чинним законодавством України.

 

 

З повагою,

 

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                     Т. Попова