Лист № 75/1-3 від 26.06.2020 щодо проекту постанови КМУ «Про внесення змін в додаток до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»

26.06.2020
Вихідні реквізити: 
Вих. № 75/1-3 від 26.06.2020
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Прем’єр-міністру України

ШМИГАЛЮ Д.А.

 

Віце-прем’єр-міністру –

Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання

у сфері зв’язку та інформатизації

ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.

Вих. № 75/1-3

від 26.06.2020

 

Щодо проекту постанови КМУ «Про внесення змін в

додаток до Положення про набори даних,

які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

23 червня 2020 року на своєму засіданні Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації винесено рішення № 241, яким погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін в додаток до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – проект постанови КМУ) із зауваженнями.

За наявною в ІнАУ інформацією, в Інформаційній довідці до проекту постанови КМУ зазначається, що звітність операторів, провайдерів телекомунікацій є основним інструментом отримання інформації про рівень реального покриття та проникнення Інтернету. Тому, для реалізації мети, яка полягає в отриманні вказаної інформації, НКРЗІ пропонує внести зміни до рішення НКРЗІ від 05.04.2016 № 180 «Про затвердження Порядку надання операторами, провайдерами телекомунікацій звітності та інформації і визнання такими, що втратили чинність, рішень НКРЗІ від 04.11.2008 № 1189 та від 25.12.2008 № 1283», зареєстрованого в Мінюсті 18.05.2016 за № 739/28869 (далі – рішення НКРЗІ). Зокрема, у проекті форми звітності, що надається виключно в електронному вигляді, запропоновано передбачити надання інформації за показниками щодо покриття рухомим (мобільним) зв’язком та можливість фактичного підключення до фіксованого доступу до мережі Інтернет у розрізі відповідної адміністративно-територіальної одиниці (кожного населеного пункту) за різними технологіями та швидкостями.

Проте, вважаємо, насправді, пропонується додаткове регуляторне навантаження на операторів, провайдерів телекомунікацій у вигляді заповнення форм звітності з додатковими показниками, які не вирішать проблеми покриття та проникнення Інтернету у населені пункти. При чому, у разі несвоєчасного подання також звітності, передбачена фінансова відповідальність.

ІнАУ вже неодноразово звертала увагу керівників вищих органів влади про те, що оператори телекомунікацій, в переважній більшості, мають наміри у розгортанні телекомунікаційних мереж та цифровізації послуг, проте, цьому процесу заважають штучні адміністративні бар’єри, пов’язані з доступом до інфраструктури, зокрема, керівників органів місцевого самоуправління, комунальних підприємств, ОСББ тощо.

Тому, розширення звітності операторів, провайдерів телекомунікацій запропонованими показниками, окрім несприятливих умов у діяльності, не створить нічого корисного, відповідно до поставленої мети. Крім того, інформацію про рівень фактичного підключення до фіксованого доступу до мережі Інтернет та потребу у цих послугах, наприклад, Мінцифри може отримати не лише від операторів, провайдерів телекомунікацій, а й від профільних міністерств, облдержадміністрацій, міських рад тощо. При чому, саме така форма взаємодії, на наш погляд, сприятиме зацікавленості обласними, районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, профільними міністерствами у реалізації державного проекту щодо покриття послугами доступу до Інтернету усіх населених пунктів країни.

Враховуючи наведене, просимо прийняти до уваги, що ІнАУ категорично проти намірів з боку органів державної влади про розширення показників звітності для операторів, провайдерів телекомунікацій, як таких, що невиправдані та призведуть до додаткового регуляторного навантаження, а також пропозицій щодо внесення змін до рішення НКРЗІ з даного питання. Тому, просимо врахувати зазначене при прийнятті рішення з даного питання, а також, вжити дієвих заходів, які сприятимуть розгортанню телекомунікаційних мереж операторами телекомунікацій та усуненню штучних адміністративних бар’єрів у доступі до інфраструктури.

Про результати розгляду нашого звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                                   А. Пятніков