Лист № 267/1-5 від 27.12.2019 ВРУ щодо пропозицій до законопроектів № 2285, № 2285-1 - № 2285-7 про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор

Вихідні реквізити
Вих. № 267/1-5 від 27.12.2019
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України

Голові Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

Голові Комітету з питань цифрової трансформації

КРЯЧКУ М.В.

 

            Голові Комітету з питань правоохоронної діяльності

            МОНАСТИРСЬКОМУ Д.А.

 

                                                                                 Голові Комітету з питань правової політики

                                                                                                ВЕНЕДІКТОВІЙ І.В.

 

Голові Комітету з питань економічного розвитку

НАТАЛУСІ Д.А.

 

Вих. № 267/1-5

від 27 грудня 2019 року

 

Щодо зауважень та пропозицій до законопроектів

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

У Верховній раді України зареєстровані наступні законопроекти:

  • № 2285 від 17.10.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор;
  • № 2285-д від 18.12.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
  • № 2285-1 від 05.11.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
  • № 2285-2 від 06.11.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності у сфері азартних ігор;
  • № 2285-3 від 06.11.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
  • № 2285-4 від 06.11.2019 – проект Закону про державне регулювання ігор на гроші в Україні;
  • № 2285-5 від 07.11.2019 – проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності та заходів боротьби з незаконним гральним бізнесом;
  • № 2285-6 від 07.11.2019 – проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор;
  • № 2285-7 від 07.11.2019 – проект Закону про здійснення діяльності у сфері грального бізнесу на території України;
  • № 2285-8 від 20.12.2019 – проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності та заходів боротьби з незаконним гральним бізнесом.

За висновком Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики (далі – Комітет) від 18.12.2019 вирішено доопрацювати у Комітеті положення законопроектів № 2285, № 2285-1 - № 2285-7 та розробити доопрацьований проект Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор.

Положеннями зазначених законопроектів пропонується, зокрема, частину першу статті 39 Закону України «Про телекомунікації» доповнити пунктом 18-3, відповідно до якого покласти на операторів телекомунікацій зобов’язання обмежувати доступ своїх абонентів до ресурсів, через які проводяться азартні ігри з порушенням вимог Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор».

Поряд з цим, положеннями законопроектів не визначаються конкретні механізми обмежувальних заходів. Такий підхід розробників законопроектів не відповідає вимогам законодавства, зокрема, частині четвертій статті 40 Закону України «Про телекомунікації», відповідно до якої оператори, провайдери телекомунікацій не несуть відповідальності за зміст інформації, що передається їх мережами.

Оператор, провайдер телекомунікацій не може впливати на зміст та характер будь-яких даних, що передаються в телекомунікаційних мережах, а, отже, не аналізує та не відповідає за їх зміст і не може обмежувати доступ на власний розсуд.

Запропоновані норми законопроектів також не відповідають статті 12 Директиви 2000/31/ЄС Європейського парламенту та Ради «Про деякі правові аспекти інформаційних послуг, зокрема, електронної комерції, на внутрішньому ринку» від 8 червня 2000 року, якою встановлено, що у разі, коли надаються інформаційні послуги, які складаються з передачі інформації, що надається одержувачем послуг, всередині мережі зв’язку або надання доступу до мережі зв’язку, держави-члени забезпечують звільнення постачальника послуг від відповідальності за передану інформацію при умові, що постачальник:

a) не є ініціатором передачі;

b) не обирає одержувача передачі;

c) не обирає чи не змінює інформацію, що міститься в передачі.

Тобто, оператор, провайдер телекомунікацій, на власний розсуд не здійснює та не повинен здійснювати аналіз та оцінку інформації, яка транспортується телекомунікаційними мережами на предмет відповідності будь-якому законодавству, в т.ч. Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та обмежувати доступ своїх абонентів до ресурсів, через які проводяться азартні ігри з порушенням вимог цього Закону.

Також звертаємо Вашу увагу, що технічно блокування і видалення інтернет-контенту можливе лише в разі його виконання володільцем вебсайту або дата-центром, де розміщений цей контент. Коректне блокування інтернет-контенту провайдерами доступу технічно неможливе, про що свідчить також негативний вітчизняний досвід спроб впровадження блокування на доступі з 2017 року.

Розуміючи можливість настання соціально негативних наслідків від несанкціонованого проведення азартних ігор, зважаючи на технічні аспекти функціонування мережі Інтернет, з метою недопущення правових колізій,  при доопрацюванні законопроекту просимо врахувати наступне:

  • блокування (видалення) інтернет-контенту має відбуватись виключно на підставі рішення суду;
  • блокування (видалення) інтернет-контенту має здійснюватися володільцем вебсайту або, в разі його недоступності – дата-центром, де розміщений цей контент;
  • в разі іноземної юрисдикції володільця вебсайту або дата-центру блокування (видалення) інтернет контенту здійснюється із застосуванням міжнародних правових механізмів.

Враховуючи наведене, при доопрацюванні Закону про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор, просимо врахувати надані зауваження та пропозиції.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                                    А. Пятніков