Лист № 256 Комітету ВРУ з питань цифрової трансформації від 25.11.2019 щодо внесення пропозицій до проекту Закону №2426 від 12.11.2019 стосовно детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом

25.11.2019
Вихідні реквізити: 
Вих. № 256 від 25.11.2019
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач: 
ВРУ, Верховна Рада України

Заступнику Голови Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації,

Голові підкомітету цифрової інфраструктури, електронних комунікацій та смарт-інфраструктури ,

народному депутату України

Федієнку О.П.

 

Копія: Голові Комітету Верховної Ради України

з питань цифрової трансформації

Крячку М.В.

Вих. № 256

від 25 листопада 2019 року

 

Щодо внесення пропозицій до проекту Закону

(№ 2426 від 12.11.2019)

 

Шановний Олександре Павловичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 200 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

12 листопада 2019 року у Верховній Раді України за № 2426 зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом) (далі – проект Закону), ініціаторами якого є народні депутати України Кисилевський Д.Д., Наталуха Д.А. та інші.

Як зазначено у Пояснювальній записці, метою проекту Закону є детінізація ринку металургійної сировини шляхом усунення неузгодженостей та недоліків положень законодавства щодо операцій з металобрухтом, які створюють неприпустимі умови для легального ведення господарської діяльності.

У зв’язку з наведеним, звертаємось до Вас з проханням розглянути можливість внести пропозиції до проекту Закону з метою посилення відповідальності за порушення здійснення операцій з металобрухтом, а саме, складових телекомунікаційної мережі. Доцільність внесення до проекту Закону таких пропозицій обґрунтовуємо наступним.

Однією з причин збільшення кількості злочинів, направлених на пошкодження, руйнування, викрадення складових телекомунікаційної мережі, є неспіврозмірність наслідків з покаранням, яке може бути застосовано до зловмисників. До прикладу, викрадення магістральних ліній зв’язку з метою подальшого збуту викраденого кабелю (основою якого є кольоровий метал, переважно – мідь) може відбуватись через недосконалість правового механізму, який забезпечує відповідальність осіб, які здійснюють такі крадіжки.

Поширенню викрадення складових телекомунікаційної мережі сприяє безконтрольне приймання різаного мідного кабелю, технічних засобів телекомунікацій та споруд електрозв’язку від фізичних осіб за готівку.

Тому, з метою припинення кримінальних правопорушень, пов’язаних із умисним пошкодженням, руйнуванням, викраденням телекомунікаційних мереж, що запропоновано проектом Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за умисне пошкодження, руйнування, викрадення телекомунікаційної мережі) (реєстраційний № 2235 від 07.10.2019), доцільно притягати до відповідальності і осіб, які організовують незаконні пункти прийому, схову та збуту складових телекомунікаційних мереж.

Мідні кабелі значного діаметру не використовуються приватними особами, а є спеціальним майном, яке суб’єкти господарювання використовують при будівництві телекомунікаційних мереж. Отже, приватні особи не володіють мідним кабелем в кількості для здачі його в якості металобрухту. Законодавчі зміни щодо заборони приймання складових телекомунікаційної мережі у фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, усуне можливість досягнення корисливої мети, яку переслідують крадії.

Бездіяльність з боку державних органів у протидії злочинам, направленим на пошкодження, руйнування, викрадення складових телекомунікаційних мереж і далі буде призводити до руйнування злочинцями телекомунікаційного обладнання та мереж, та нанесенню значної шкоди операторам, провайдерам телекомунікацій, суспільству та державі в цілому.

Досконалість і дієвість законодавчих норм, які визначатимуть відповідальність за організацію незаконних пунктів прийому, схову та збуту телекомунікаційних мереж, є, перш за все, питанням, яке у повній мірі відноситься до сфери національної безпеки і оборони.

З цієї метою пропонуємо внести зміни до:

- абзацу першого частини першої статті 213 Кримінального кодексу України, за якими визначатиметься кримінальна відповідальність осіб за організацію незаконних пунктів прийому, схову та збуту складової телекомунікаційної мережі;

- абзацу першого частини другої статті 164-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідно до якого на посадову особу суб’єкта господарювання, що здійснює операції з металобрухтом, за приймання складової телекомунікаційної мережі у фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, покладатиметься адміністративна відповідальність.

У зв’язку із пропозицією про зміни до абзацу першого частини другої статті 164-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення пропонуємо внести зміни і до частини дев’ятої статті 4 Закону України «Про металобрухт», відповідно до яких заборонятиметься приймання складових телекомунікаційної мережі у фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання.

Додаток: порівняльна таблиця на 2 арк., у 1 прим.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                                А. Пятніков