Лист № 172 від 12.11.2013 р. Голові Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку щодо Проект Закону № 3545 «Про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації»

12.11.2013
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань транспорту і зв'язку

Колеснікову Борису Вікторовичу

 

 

 

Вих № 172

від 12 листопада 2013 р.

 

 

Шановний Борисе Вікторовичу!

Інтернет Асоціація України (ІнАУ),  яка об'єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступним.

05 листопада 2013 року зареєстровано Проект Закону № 3545 «Про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації» (далі - Проект). Ініціаторами законопроекту є Народні депутати України VII скликання  Писаренко В.В. та Добкін Д.М.  Головним комітетом щодо Проекту визначено Комітет Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку.

Проектом передбачається внесення змін до Закону України «Про телекомунікації» та Кодексу України про адміністративні правопорушення, які передбачають такі новації, як визначення власника об’єктів житлового фонду або уповноваженої ним особи, впровадження штрафу за самовільне розташування на об’єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації та розширення повноважень Адміністративних комісій при виконавчих органах сільських, селищних рад.

Згідно з Пояснювальною запискою до Проекту, його метою є врегулювання правовідносин, що виникають під час надання телекомунікаційних послуг та встановлення адміністративної відповідальності за самовільне розташування на об’єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації.

Звертаємо Вашу увагу, що декларованій меті Проект відповідає лише в частині встановлення адміністративної відповідальності, при цьому Проект не містить жодних механізмів вирішення проблеми врегулювання правовідносин, що виникають під час надання телекомунікаційних послуг при розташуванні на об’єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації.

Незаперечним є факт, що впровадженню адміністративної відповідальності за порушення при розташуванні засобів телекомунікацій на об’єктах житлового фонду має передувати створення правових та технічних умов для розміщення даних засобів на даних об’єктах. Але на жаль, на сьогодні відсутня необхідна правова база щодо врегулювання доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до об’єктів житлового фонду з метою надання телекомунікаційних послуг:

·         Тимчасові Правила доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до об’єктів житлового фонду з метою надання телекомунікаційних послуг поки що не затверджені Кабінетом Міністрів України. Проект цього документу був розроблений і схвалений  Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (Рішенням №410 від 02.07.2013 р.) на виконання Доручення Президента України від 21.03.2012 р. «Щодо запровадження новітніх технологій у сфері телекомунікацій, які відповідають міжнародним стандартам, забезпечення права вільного доступу громадян до мережі Інтернет».

·         Державні будівельні норми України в частині «Будинки і споруди» (ДБН В.2.2-15-2005) визначають норми щодо технічних можливостей мереж і пристроїв телекомунікацій загального користування щодо Інтернет-обслуговування лише для технології ISDN (Integration Services Digital Network), при цьому норми щодо найбільш поширеної в Україні  в світі технології Ethernet у ДБН В.2.2-15-2005 відсутні.

 

Зауважимо, що адміністративна та кримінальна відповідальність за пошкодження майна (в тому числі елементів та конструкцій житлових будинків), а також за порушення громадського порядку, завданого шумом (в тому числі під час монтажу спеціального обладнання) уже врегульована чинним законодавством України. При цьому впровадження додаткових ступенів адміністративної відповідальності за встановлення телекомунікаційних мереж без прийняття відповідних нормативних актів щодо розміщення даних засобів на об’єктах житлового форду створить передумови для корупції.

Окремо слід зазначити невідповідність чинному законодавству визначення власника об’єктів житлового фонду або уповноваженої ним особи, до якої ініціатори Проекту пропонують відносити не лише безпосередньо власників, але і фізичних чи юридичних осіб, в управлінні яких знаходиться об’єкт житлового фонду. Таке визначення, на нашу думку, не лише суперечить чинному законодавству, але й грубо порушує права власників житлового фонду.

 

Враховуючи зазначене, вважаємо Проект Закону № 3545 «Про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації» неприйнятним як такий, що суперечить чинному законодавству України, обмежує конституційні права людини, створює підстави для корупції та суперечить інтересам легально діючих суб’єктів господарювання у сфері телекомунікацій.

Просимо Вас при розгляді Проекту Закону № 3545 «Про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації» на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку рекомендувати ухвалити висновок щодо недоцільності включення його до порядку денного сесії Верховної Ради.

 

З повагою,

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                              

Тетяна Попова