Лист № 17 від 03.02.2012 р. Голові НКРЗІ п. Яцуку П.П. щодо проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телекомунікації"

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Національної комісії, що здійснює

Державне регулювання у сфері зв’язку та

інформатизації

п. ЯЦУКУ П.П.

<?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />03110, м. Київ, вул. Солом’янська, 3

 

 

 

 

 

 

Вих. № 17

від 03.02.2012 р.

 

 

Щодо проекту Закону України «Про внесення

змін до Закону України «Про телекомунікації»

щодо визначення та аналізу відповідних ринків

послуг   галузі   електронних   комунікацій,

які є потенційним предметом очікуваного

регулювання та створення ефективних механізмів»

 

 

Шановний Петро Петровичу!

 

Користуючись нагодою, висловлюємо свою повагу Вам та очолюваній Вами Національній комісії з питань регулювання зв’язку України та звертаємось до Вас з приводу наступного.

Фахівці, експерти та спільнота Інтернет Асоціації України  ретельно опрацювали проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про телекомунікації» щодо визначення та аналізу відповідних ринків послуг галузі електронних комунікацій, які є потенційним предметом очікуваного регулювання та створення ефективних механізмів», взятого за основу Рішенням НКРЗ  від 22.09.2011 №504 та надали висновки, які ІНАУ вважає за доцільне довести до Вас, як Голови НКРЗІ  як думку спільноти відносно цього Законопроекту.

1. Вважаємо, що введення в Закон України «Про телекомунікації»  визначення «електронних комунікацій» без попереднього фахового обговорення та без проведення наукової і лінгвістичної галузевої експертизи розглядаються спільнотою як спроба підміни понять та визначень. Взагалі - галузь – це сукупність організацій, підприємств, фірм, корпорацій, згрупованих і об'єднаних за певними спільними функціями, дійовими виробничими і невиробничими ознаками: спеціалізацією з випуску однотипної продукції, технології, комплексності задоволення потреб. Якщо «галузь зв’язку та сфера інформатизації» мають чітке наукове визначення та предметну область, то «галузь електронних комунікацій» має дуже вільне та розпорошене трактування, під яке можна підвести геть усе, що заманеться  – на власний розсуд. Ми вбачаємо у цьому спробу спочатку визначити розвиток мережі Інтернет як ринок, а потім почати регулювання  його складових – від доменних імен до різного контенту у електронному вигляді. А це вже – цензура та наступ на свободу слова в світової мережі.

2. Усі органи державної влади та місцевого самоврядування повинні діяти в межах своїх повноважень та Конституції України. Інтернет Асоціація категорично виступає супроти необґрунтованого розширення владних повноважень будь яких органів державної влади. У запропонованому проекті Закону мова йде про розширення владних повноважень НКРЗІ. При цьому не враховані зауваження та побажання, які б позитивно впливали на розвиток ринку телекомунікації України, а пропонуються лише механізми, яки розширюють  адміністративний тиск на ринок. Це категорично суперечить курсу адміністративних реформ, який наголосив Президент України. Намагаючись таким чином необґрунтовано розширити власні повноваження, НКРЗІ свідомо чи ні своїми рішеннями нехтує курсом реформ Держави.

3. Деякі положення Законопроекту включають в себе норми, які можна розглядати з точки зору чинного законодавства (наприклад - Господарського кодексу) як втручання в господарську діяльність, а деякі носять відверто декларативний характер та не можуть бути практично виконані або значно ускладняють господарську діяльність.

4. В частині положень Законопроекту проігнороване зауваження ІНАУ стосовно діяльності провайдерів. На  цей час Всесвітня мережа в Україні швидко розвівається за рахунок збільшення кількості провайдерів. Це стосується в першу чергу районних центрів та невеликих міст, де операторам економічне невгодне будувати власний бізнес. Ігнорування пропозиції профільної Асоціації по цьому питанню загальмує розвиток мережі у цьому напрямку і ніякий фонд  «загальнодоступних послуг»  та «нестворений державний оператор» зі супутниковим проектом ніколи не вирішать цього питання.

Зважаючи на те, що у запропонованій редакції Законопроект буде гальмувати розвиток галузі зв’язку та сфери інформатизації в цілому, просимо відкласти направлення проекту Закону до Кабінету Міністрів України та провести доопрацювання цього документу на основі фахового обговорення зазначених термінів та положень. Зі свого боку зазначаємо, що Інтернет Асоціація готова долучитися до процесу доопрацювання  документу. Представляючи інтереси  120 учасників ринку – членів ІНАУ, Інтернет Асоціація України буде відстоювати права своїх членів на вільний розвиток у русі чинного, європейсько-орієнтованого законодавства.

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                       Т. Попова