Лист № 169 від 12.10.2017 Голові СБУ Грицаку В.С. щодо повторного проведення службового розслідування та повернення конфіскованого телекомунікаційного обладнання ФОП Войтов О.С.

Вихідні реквізити
Вих. № 169 від 12.10.2017
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
СБУ, Служба безпеки України

 

Голові Служби безпеки України

ГРИЦАКУ В.С.

вул. Володимирська, 33, м. Київ, 01601

Вих. № 169

Від 12 жовтня 2017 р.

 

Щодо проведення службового

розслідування та повернення майна

(повторно)

 

Шановний Василю Сергійовичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 190 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій та напрямком діяльності якої є сприяння розвитку українського сегменту глобальної мережі Інтернет та розвитку ІКТ України, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

Листом від 18.08.2017 № 144 ІнАУ звернулась до Вас з проханням призначити перевірку по факту зняття (демонтажу) телекомунікаційного обладнання з дахів багатоквартирних будинків за адресами вул. Доломітників (Червоноармійська), 25, вул. М.Закаряна (Калініна), 25 та вул. Садова, 53 у м. Сіверськ Донецької області, яке належить ФОП Войтов О.С., та, у разі виявлення незаконних дій з боку працівників Управління СБУ в Донецькій області, вжити відповідних заходів реагування та негайно поновити права ФОП Войтов О.С. шляхом повернення телекомунікаційного обладнання, оскільки наявні ознаки незаконного вилучення майна.

09 жовтня 2017 року ІнАУ отримала відповідь на вказане звернення, надану листом від 27.09.2017 за № 9/9721, в якому повідомляється, що «в діях співробітників СБ України порушень не встановлено, правові підстави для вжиття керівництвом Служби безпеки України відповідних заходів реагування відсутні».

ІнАУ, ознайомившись з інформацією, викладеною у листі від 27.09.2017 за № 9/9721 та наявними матеріалами, вважає за необхідне звернути Вашу увагу на наступне.

Статтею 1 Закону України «Про Службу безпеки України» (далі - Закон) встановлено, що Служба безпеки України – державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України.

Законом передбачено, що діяльність Служби безпеки України, її органів і співробітників ґрунтується, зокрема, на засадах законності, поваги до прав і гідності особи.

Серед переліку обов’язків та прав Служби безпеки України, визначених статтями 24, 25 Закону, відсутні повноваження щодо «виявлення можливих порушень використання радіочастот», «перевірки порядку використання засобів широкосмугового радіодоступу», «дотримання порядку використання телекомунікаційного обладнання» і т.д., як про це вказано у листі від 27.09.2017 за № 9/9721.

Такими повноваженнями працівники СБУ не наділені і відповідно до положень Закону України «Про радіочастотний ресурс України», іншими нормативно-правовими актами, які визначають процедури державного нагляду за використанням радіочастотного ресурсу України, експлуатацією РЕЗ та ВП, а також встановлюють повноваження державних органів при виконанні державного нагляду.

Статтями 14, 18 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» визначені повноваження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України, а статтею 16 цього Закону регламентовані повноваження УДЦР на користувачів радіочастотного ресурсу України.

Стаття 146 КУпАП дійсно передбачає можливість застосування, як одного із заходів адміністративного стягнення, конфіскацію засобів та пристроїв у разі порушення правил реалізації, експлуатації радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також користування радіочастотним ресурсом України, проте, такі наслідки можливі виключно за рішенням суду (ст. 221 КУпАП).

При цьому, саме уповноважені особи НКРЗІ, а не ДП «Український державний центр радіочастот» чи СБУ, мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 146 КУпАП.

Відтак, вважаємо, що працівниками (чи працівником) Головного Управління СБУ в Донецькій та Луганській областях перевищено повноваження при проведенні «заходів з виявлення можливих порушень використання радіочастот» та при вилученні телекомунікаційного обладнання у ФОП Войтова О.С. та їх збереженні в Бахмутському МРВ ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях, оскільки дії працівників не були направлені та не пов’язані із захистом безпеки держави, що також підтверджується і інформацією у листі від 27.09.2017 за № 9/9721.

Крім цього, вважаємо, зазначені заходи здійснені з порушеннями статей 264, 265 КУпАП, Порядку зберігання вилучених під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення речей і документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2012 № 17.   

Враховуючи наведене, повторно звертаємось до Вас та наполягаємо на призначенні проведення службового розслідування за фактом демонтажу 08.08.2017, вилучення та зберігання майна ФОП Войтов О.С. співробітниками СБУ, оскільки має місце порушення законодавства України та є підстави вважати, що такі дії призвели до порушення прав та законних інтересів суб’єкта господарювання, який надає послуги з доступу до Інтернету, із заподіянням майнової шкоди.

Також просимо надати інформацію щодо діючого нормативно-правового акту, на підставі якого співробітниками СБУ сумісно з працівниками ДП УДЦР проводились заходи з виявлення можливих порушень використання радіочастот, про що вказано у листі від 27.09.2017 за № 9/9721, чи передано (вказати дату) протокол про адміністративне правопорушення, складений на ФОП Войтов О.С., до суду, а у разі винесення судом рішення, просимо надати інформацію про його реквізити.

Про результати розгляду даного звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою, 

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                         О.Федієнко