АМКУ рекомендує обленерго до прийняття методик встановлювати ціни за доступ до інфраструктури обленерго на рівні, не вищому, аніж встановлений Законом про доступ.

23.10.2017

Київське обласне тервідділення АМКУ у разі надходження заяв та звернень від операторів, провайдерів телекомунікацій на дії обленерго рекомендує обленерго до прийняття методик встановлювати ціни за доступ до інфраструктури обленерго на рівні, не вищому, аніж встановлений Законом про доступ.

23.10.2017 за ініціативи Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України відбувся «круглий стіл» на тему: «Обговорення проблем розвитку конкурентного середовища на ринку телекомунікаційних послуг у Київському регіоні».

На заході були присутні, крім організаторів, представники Центрального апарату АМКУ, ІнАУ, Асоціації «Телас», Телекомпалати України, Мінрегіонбуду, НКРЗІ, окремі оператори, провайдери телекомунікацій, які прийняли участь в обговоренні проблемних питань.

 

На заході обговорювались питання, з урахуванням практики відділення:

  • створення балансоутримувачами/управителями будинків та споруд перешкод доступу операторам/провайдерам телекомунікацій на цей ринок;
  • застосування різних цін чи різних інших умов до угод із суб’єктами господарювання, які надають телекомунікаційні послуги;
  • встановлення необґрунтованого розміру плати за доступ до інфраструктури відповідного об’єкту доступу;
  • антиконкурентні узгоджені дії між забудовником та оператором/провайдером телекомунікацій, у вигляді надання певних переваг окремим суб’єктам господарювання;
  • недобросовісна конкуренція з боку операторів/провайдерів телекомунікацій, зокрема, щодо повідомлення ними інформації, що може вводити в оману споживачів.

 

Зокрема, з доповіді представників відділення, зрозуміло, що внаслідок окремих дій власників/управителів будинків щодо недопуску операторів, провайдерів до інфраструктури, стримується конкуренція між останніми. Власники/управителі чинять перепони при укладенні договорів, які пропонуються операторами, провайдерами. І в цьому питанні та в окремих випадках для фахівців відділення при проведенні досліджень є проблематичним з’ясувати, чи дійсно має відмова у доступі, чи іноді самі оператори, провайдери не надають достатніх доказів на підтвердження фактів саме «відмови у доступі».

Зазначене та відсутність чіткого законодавчого механізму врегулювання питань впливає на те, що при виявленні ознак порушень відділення спочатку вживаються рекомендаційні заходи, а у разі відмови від усунення порушень щодо доступу до інфраструктури, - заходи із застосуванням штрафних санкцій.

 

Відділенням також розглядається ряд справ і, наразі, ці справи у судових провадженнях – де, знову ж проблемою є довести монопольне становище власника/управителя та відсутність альтернативи для оператора, провайдера.

 

Зараз відділенням розглядається справа щодо «Інвестбуд-Галичини», та якнайближче прийняття рішення по факту недопуску до інфраструктури та планується розгляд справи щодо ТОВ «Кадетський гай». Крім цього, відділення зобов'язало ТОВ «Управ-Дом» припинити дії, які містять ознаки порушення при наданні в користування технологічних (нежитлових) приміщень для розміщення телекомунікаційної мережі (детальніше див. http://www.amc.gov.ua/amku/control/kyivr/uk/publish/article/87076). Одним із видів порушень є недобросовісна конкуренція між самими провайдерами телекомунікацій, факти дискредитації.

Крім цього, відділення на позиції того, що у разі надходження заяв та звернень від операторів, провайдерів телекомунікацій на дії обленерго, рекомендувати останнім, до прийняття методик, встановлювати ціни за доступ до інфраструктури обленерго на рівні, не вищому, аніж встановлений Законом про доступ.

Представники відділення закликали, у разі виявлення дій, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції при доступі до об’єктів інфраструктури у м. Київ та Київській області, звертатись із аргументованими заявами та доказами до відділення.

Щодо проблеми з високими тарифами КП «Київміськсвітло» за доступ до об’єктів електроенергетики, то у ході засідання обговорювалась можливість збору інформації про існуючий рівень цін в інших обленерго та подання отриманої інформації на розгляд до відділення.

 

Як зрозуміло із доповідей учасників обговорення, питання впливу органів Антимонопольного комітету України на дії ОСББ залишається відкритим, оскільки, ОСББ – не розглядається як суб’єкт господарювання у розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції», а відтак, не можуть бути відповідачами у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Презентація щодо дій, які вживаються відділенням щодо припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції на риках доступу до інфраструктури, найближчим часом буде розміщена на веб-сайті відділення: http://www.amc.gov.ua/amku/control/kyivr/uk/index