Лист № 13 від 31.01.2018 Голові ДССЗЗІ щодо проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України"

Вихідні реквізити
Вих. № 13 від 31.01.2018
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ДССЗЗІ, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України

Голові Державної служби спеціального

зв’язку та захисту інформації України

Євдоченку Л.О.

вул. Солом’янська, 13, м. Київ, 03680

 

Копія: Державна регуляторна служба України

вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011

 

 

 

 

Вих. № 13

від 31 січня 2018 р.

 

Щодо проекту Закону України «Про

внесення змін до Закону України «Про

Державну службу спеціального зв’язку

та захисту інформації України»

 

 

Шановний Леоніде Олександровичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ) засвідчує Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

27 грудня 2017 року на офіційному веб-сайті Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі – Адміністрація Держспецзв’язку) http://www.dsszzi.gov.ua/ у рубриці «Регуляторна діяльність», підрубриці «Повідомлення про оприлюднення та проекти», оприлюднено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» (далі – проект Закону).

Строк подання зауважень та пропозицій до проекту Закону встановлено до 01 лютого 2018 року.

Проектом Закону запропоновано внести зміни до Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України», відповідно до яких Держспецзв’язку здійснюватиме ведення реєстру засобів, систем, комплексів, об’єктів та типових рішень у сфері захисту інформації, які мають підтвердження відповідності у встановленому ним порядку.

Необхідність цих змін мотивується потребою уніфікації процедур підтвердження відповідності у сфері криптографічного та технічного захисту інформації та наближення їх до процедур, визначених стандартами Європейського Союзу. Як вигода від прийняття змін до закону зазначається, що це «надасть можливість мінімізувати навантаження на суб’єктів господарювання, щодо розробки великого обсягу технічної документації на розробку КСЗІ (в рамках експертних досліджень), що зумовлює вкладення значних коштів кожний раз при побудові КСЗІ» та «на орган державної влади, відповідальний за проведення державної експертизи у сфері захисту інформації, щодо видання великої кількості паперових документів, перевірки такої технічної документації відповідно до вимог чинного законодавства».

Повноваження Держспецзв’язку щодо надання та/або реєстрації експертних висновків за результатами державної експертизи у сфері криптографічного та технічного захисту інформації, декларацій та атестатів відповідності комплексних систем захисту інформації залишаються незмінними.

Разом з цим, з інформації, зазначеної у Аналізі регуляторного впливу до проекту Закону, складно зробити висновок щодо реальних наслідків таких новацій для суб’єктів ринку телекомунікацій, в тому числі й про мінімізацію навантаження щодо розробки документів. Тобто, в документі не визначено, які саме права та обов’язки додатково буде покладено на операторів телекомунікацій у зв’язку із впровадженням реєстру засобів, систем, комплексів, об’єктів та типових рішень у сфері захисту інформації, які будуть наслідки ведення та включення даних до такого реєстру та про подальші заплановані дії у зв’язку з нововведенням.

За таких обставин складно надати аргументовану позицію щодо впровадження таких законодавчих новацій.

Враховуючи вищенаведене, просимо, в межах строків, визначених статтею 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», продовжити громадське обговорення проекту Закону та в межах цих строків провести відкрите обговорення проекту Закону за участі профільних об’єднань у сфері телекомунікацій, інших учасників ринку.

 

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                           О. Федієнко