Лист № 111/1-8 від 13.07.2018 ініціаторам законопроекту №8544/07.2018 щодо посилення відповідальності за умисне пошкодження об’єктів телекомунікацій, припинення незаконного збагачення за допомогою операцій з металобрухтом

Вихідні реквізити
Вих. № 111/1-8 від 13.07.2018
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку, народному депутату України

Данченку О.І.

 

Заступнику Голови Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку, народному депутату України

Усову К.Г.

 

Народному депутату України

Геращенку А.Ю.

 

Народному депутату України

Луценко І.С.

 

Першому заступнику Голови Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку,

народному депутату України

Лук’янчуку Р.В.

 

Народному депутату України

Бабенку В.Б.

 

Народному депутату України

Сидоровичу Р.М.

 

Народному депутату України

Матузко О.О.

Вих. № 111/1-8

від 13 липня 2018 р.

 

Щодо проекту Закону про внесення змін до

деяких законодавчих актів України (щодо

посилення відповідальності за умисне

пошкодження об’єктів телекомунікацій,

припинення незаконного збагачення за

допомогою операцій з металобрухтом)

(реєстр. № 8544 від 03.07.2018)

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 200 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

03 липня 2018 року у Верховній Раді України за № 8544 зареєстрований проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за умисне пошкодження об’єктів телекомунікацій, припинення незаконного збагачення за допомогою операцій з металобрухтом) (далі – проект Закону), ініціаторами якого є народні депутати України Данченко О.І., Усов К.Г., Геращенко А.Ю., Луценко І.С., Лук’янчук Р.В., Бабенко В.Б., Сидорович Р.М., Матузко О.О.

На сьогодні, у Верховній Раді України зареєстровано 4 законопроекти, предметом яких є посилення відповідальності за пошкодження/викрадення об’єктів телекомунікацій, а саме: № 4497 від 21.04.2016 (зареєстровано проект постанови про відхилення), № 6454 від 16.05.2017, № 6653 від 23.06.2017, які включені до порядку денного сесії 20.03.2018, та № 8544 від 03.07.2018.

Положення проекту Закону направлені, як на встановлення покарання за вчинені правопорушення шляхом внесення змін до відповідних статей КУпАП та КК України, так і містять заходи превентивного характеру шляхом внесення змін до Закону України «Про металобрухт», які посилюють вимоги до правил приймання брухту кабелю, проводу або їх частин, іншої кабельної та/або провідникової продукції, з вмістом міді, інших кольорових та/або дорогоцінних металів, технічних засобів телекомунікацій та споруд зв’язку, іншого телекомунікаційного обладнання. Саме таке поєднання положень змін до законодавчих актів, як це запропоновано авторами проекту Закону, на наш погляд, на сьогодні, є ефективнішим засобом протидії правопорушенням у сфері пошкодження/викрадення об’єктів телекомунікацій.

Прийняття закону, положення якого будуть направлені на запобігання крадіжкам, пошкодженню телекомунікаційного обладнання, а також встановлюватимуть дієві механізми притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні правопорушень, є, вкрай нагальним для телекомунікаційної галузі, про що уже неодноразово зазначалось ІнАУ.

Тому, в першу чергу, хочемо виразити вдячність за розуміння існуючих вразливих проблем телекомунікаційної галузі та ініціювання проекту Закону.

Також повідомляємо, що ІнАУ направлено до профільних комітетів Верховної Ради України листи з проханням підтримати проект Закону та запропоновано, при підготовці проекту Закону до другого читання, врахувати наступне.

І. Проектом Закону пропонуються, зокрема, зміни до статті 194-1 КК України, доповнивши її положеннями про визнання злочином та встановити кримінальну відповідальність за умисне пошкодження об’єктів телекомунікацій.

При цьому, статтю 194-1 КК України пропонується доповнити приміткою, за текстом якої: «Примітка. Відповідно до цієї статті об’єкти телекомунікацій це сукупність технічних засобів телекомунікацій та споруд електрозв'язку. …» (далі – по тексту).

Зі змісту, слід розуміти, що об’єктом злочину є саме сукупність технічних засобів телекомунікацій та споруд електрозв’язку, а не одиниця (один елемент). Зазначене може призводити до ускладнення процесу доказування злочину, якщо відбулось пошкодження лише одного елементу телекомунікацій, наприклад, пошкодження телекомунікаційної мережі. Тому, пропонуємо, із тексту примітки до статті 194-1 КК України виключити слово «сукупність».

2. У примітці до статті 194-1 КК України доцільно конкретизувати певним періодом тривалість перерви в забезпеченні споживачів електричною енергією та телекомунікаційними послугами, внаслідок якої створено загрозу енергетичній та інформаційній безпеці. Також, як один із тяжких наслідків злочину, пропонуємо визначити нанесення майнової шкоди у особливо великих розмірах.

ІІ. У частині першій статті 194-1 КК України (умисне пошкодження або руйнування об’єктів електроенергетики та телекомунікацій, якщо ці дії призвели або могли призвести до порушення нормальної роботи цих об'єктів, або спричинило небезпеку для життя людей), пропонується залишити незмінним рівень грошового стягнення, а саме, штраф від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 700,00 – 3 400,00 грн. Тому, пропонуємо у проекті Закону, або підвищити межу штрафу, або взагалі виключити штраф із переліку видів покарання осіб, винних у вчиненні злочину. В такому разі, по змісту частини першої статті 194-1 КК України встановлюватиметься покарання у виді: виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, або позбавлення волі на той самий строк.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                     О. Федієнко