Спільний лист №1726/1-3 від 11.12.2015 щодо необхідності створення робочої групи з обговорення проекту Методики

11.12.2015
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

 

 

АСОЦІАЦІЯ «ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНА ПАЛАТА УКРАЇНИ»

ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЯ УКРАЇНИ

 

 

м. Київ,

б-р Лепсе, 5Г, 1 поверх

тел./факс: (044) 4011558

04053, м Київ,

вул. О. Гончара,15/3,офіс 22 тел./факс: (044) 2782925

 

 

 

Голові правління

ПрАТ «Діпрозв’язок»

Рибці С.В.

вул. Солом’янська, 3, м. Київ,03680

 

Директору КП

«Київжитлоспецексплуатація»

Котляренку О.О.

вул. Володимирська,51-А м. Київ,01034

 

Копія: Київська міська рада

м. Київ, вул. Хрещатик, 36, 01044

 

 

 

Вих. №1726/1-3

від «11» грудня 2015 року

 

Щодо необхідності створення робочої групи

з обговорення проекту Методики

 

20 листопада 2015 року в приміщенні ПрАТ «Діпрозв’язок» відбулося засідання Круглого столу на тему: «Презентація проекту Методики розрахунку плати за доступ та розміщення телекомунікаційних мереж при використанні інфраструктури об’єктів житлового фонду м. Києва», розробка якої була виконана на замовлення КП «Київжитлоспецексплуатація».

Метою проведення Круглого столу, в якому було взято участь біля 20 учасників, серед яких були представники провідних операторів, провайдерів телекомунікацій, депутати та працівники Київради, представники НКРЗІ, Держспецзв’язку, КП «Київжитлоспецексплуатація» та інші зацікавлені сторони, було впровадження прозорих механізмів взаємодії КП «Київжитлоспецексплуатація» з операторами та провайдерами телекомунікацій при використанні ними об’єктів житлових будинків комунальної власності територіальної громади м. Києва.

Під час засідання Круглого столу обговорювались техніко-економічні підходи щодо визначення розмірів плати за послуги КП «Київжитлоспецексплуатація», а також зауваження та пропозиції учасників Круглого столу до тексту проекту Методики.

Зокрема, представником Телекомунікаційної палати України наголошувалося на тому, що запропонований проект Методики розрахунку плати за доступ та розміщення телекомунікаційних мереж при використанні інфраструктури об’єктів житлового фонду м. Києва (далі – Методика) не містить логічного переліку послуг, відбувається нав’язування суб’єкту послуг, які йому не потрібні для забезпечення діяльності.

Здійснюється підміна понять і термінів, а саме, очевидно, що включення до поняття «моніторинг» видачі ТУ, узгодження робочих проектів, здійснення технічного нагляду тощо є сумнівним.

Крім цього, всі включені до нього дії мають чітке законодавче регулювання (Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», постанова Кабінету Міністрів України «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури»), правове визначення їх поза межами категорії «моніторинг». До прикладу, законодавство не вимагає погодження робочого проекту, здійснення технічного нагляду тощо.

У даному випадку – єдиною послугою, яку продукує КП «Київжитлоспецексплуатація» може бути: «надання Суб’єктам господарювання у користування об’єктів розміщення телекомунікаційних мереж комунальної власності територіальної громади м. Києва для розміщення обладнання телекомунікаційних мереж, їх експлуатація та поточний ремонт».

Саме до такої послуги доцільно надати методологічний розрахунок можливої вартості через економічні категорії, які однозначно обґрунтують вартість послуги саме для Суб’єкта.

Перелік операційних витрат, статей калькуляції які передбачається використовувати для розрахунку ціни послуг КП «Київжитлоспецексплуатація» містить пункти, які жодним чином не відносяться до процесу розташування телекоммереж на об’єктах комунальної власності. Оператори змушені оплачувати працівникам КП «Київжитлоспецексплуатація» транспорт, паливо до нього, соціальні заходи співробітників, витрати на навчання працівників тощо.

Крім цього, саме на операторів, а фактично на споживачів телекомунікаційних послуг, покладається обов’язок забезпечувати не лише функціонування КП «Київжитлоспецексплуатація», а і його прибутковість діяльності, компенсацію інвестиційних витрат.

Однозначно змушені визнати, що запропонований текст проекту Методики не прийнятний до застосування у такому вигляді, суперечить законодавству в сфері зв’язку, телекомунікацій і будівництва, адміністративних послуг.

Вказаним проектом Методики наділяється комунальне підприємство повноваженнями притаманним владним державним інституціям, передбачає його «безбідне» утримання виключно за кошти операторів телекомунікацій міста за рахунок нав’язування послуг, які не потрібні і не мають відношення до процесу розташування телекомунікаційного обладнання на об’єктах комунальної власності.

Документ потребує суттєвого доопрацювання, проведення антикорупційної експертизи, юридичного редагування, а також внесення економічних категорій до змістового наповнення, які, очевидно, має містити такий документ.

Головою Правління Інтернет Асоціації України було наголошено на таких головних тезах:

Проект запропонованої Методики містить положення, що не відносяться до діяльності операторів;

Методичні рекомендації щодо визначення періодичної плати за сервітут об’єкта житлової нерухомості для розміщення телекомунікаційних мереж, що були розроблені авторським колективом Київського національного університету імені Тараса Шевченка, вже успішно застосовуються в деяких містах України і їх можна взяти за основу при доопрацюванні Методики, яку ми оговорювали на Круглому столі;

Під час опрацювання положень проекту Методики необхідно в обов’язковому порядку залучати Антимонопольний комітет України;

Оплата за використання об’єктів розміщення телекомунікаційних мереж комунальної власності територіальної громади м. Києва повинна розраховуватися не за всі квартири у будинку, до якого увійшов оператор, а тільки за ті, які користуються послугами та є його абонентами;

Інтернет Асоціація України підтримує створення Робочої групи з доопрацювання проекту запропонованої Методики.

В результаті обговорення учасниками Круглого столу було прийнято однозначні рішення щодо наступного:

необхідності створення Робочої групи для доопрацювання положень проекту Методики, до складу якої включити всіх бажаючих з числа присутніх на засіданні круглого столу, а представникам ПрАТ «Діпрозв’язок» повідомити на офіційному сайті про створення такої Робочої групи та порядок її роботи;

за результатами засідань робочої групи запропонувати ПрАТ «Діпрозв’язок» включити до тексту Методики пропозиції від фахівців, після чого, КП «Київжитлоспецексплуатація» передати проект Методики для подальшого розгляду в профільну депутатську постійну комісію з питань транспорту, зв’язку та реклами Київської міської ради та в територіальне відділення Антимонопольного комітету України.

Виходячи з наведеного вище, пропонуємо негайно створити Робочу групу з опрацювання редакції проекту Методики, оприлюднити про це інформацію на офіційних сайтах ПрАТ «Діпрозв’язок» та КП «Київжитлоспецексплуатація» з метою залучення до її обговорення широкого кола учасників ринку телекомунікацій.

Крім того, враховуючи, що на сьогодні, вже є розроблені авторським колективом Київського національного університету імені Тараса Шевченка Методичні рекомендації щодо визначення періодичної плати за сервітут об’єкта житлової нерухомості для розміщення телекомунікаційних мереж, пропонуємо прийняти  їх за основу для подальшого опрацювання в рамках робочої групи.

 

Додаток: Методичні рекомендації щодо визначення періодичної плати за сервітут об’єкта житлової нерухомості для розміщення телекомунікаційних мереж в 1 прим. на 3 арк.

 

 

 

 

Директор

Телекомпалати України                                                                            К.Гріцак

 

 

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                         О.Федієнко

 

 

 

Прикріплені файли: