Спільний лист ІнАУ та Телас № 168 від 29.10.2013 р. Головам комітетів ВРУ щодо порушення законних прав суб’єктів господарювання та споживачів телекомунікаційних послуг у Харкові

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та інформаційних технологій

Омельченку В.П.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань свободи слова та інформації

Томенку М.В.

 

Голові підкомітету з питань телебачення і радіомовлення

Комітету Верховної Ради України

з питань свободи слова та інформації

Княжицькому  М.Л.

 

Першому заступнику Голови

Комітету Верховної Ради України

з питань національної безпеки і оборони

Кінаху А.К.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань транспорту і зв'язку

Колеснікову Б.В.

 

Члену Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку

Януковичу В.В.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики

Кужель О.В.

 

Вих № 168

від 29 жовтня 2013 р.

 

Щодо порушення законних прав суб’єктів господарювання  та споживачів телекомунікаційних послуг у Харкові

 

 

 

Інтернет Асоціація України (ІнАУ) та Українська асоціація операторів зв'язку «Телас», які об'єднують значну частину підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчують Вам свою повагу та звертається з проханням втрутитися в ситуацію, що склалася в місті Харків у сфері телекомунікацій.

На нашу думку, представники органів місцевого самоврядування Харкова разом з керівництвом групи компаній, які використовують торгову марку «Тріолан», здійснюють незаконні дії,  які призводять до порушення прав суб’єктів господарювання у сфері телекомунікацій та споживачів телекомунікаційних послуг у Харкові.

Зокрема, йдеться про таке.

 

1. Створена незаконна міська програма ремонту під’їздів житлових будинків Харкова за рахунок провайдерів.

На вимогу Міського голови Харкова та виконкому Харківської міськради, провайдери телекомунікацій Харкова долучаються до утримання будинків та проведення ремонту під’їздів житлових будівель. Погрозами про розірвання діючих угод або не укладення нових, а також демонтажем телекомунікаційного обладнання місцева влада Харкова домоглася підписання рядом провайдерів «Меморандуму спільної наради Департаменту телекомунікацій та зв’язку з провайдерами програмної послуги» про ремонти під’їздів силами (коштами) провайдерів (Далі – Меморандум, див. додаток). За право  подальшого здійснення підприємницької діяльності у Харкові провайдери мають виконати власним коштом у поточному році ремонт 1100 під’їздів житлових будинків, включаючи встановлення перил, поштових скриньок, вхідних дверей, тощо.

При цьому провайдери вже сплачують місту за користування сходовими клітинами та іншими технічними приміщеннями згідно договорів сервітуту щодо експлуатації законно встановлених телекомунікаційних мереж між ними та комунальним спеціалізованим підприємством «Інженерні мережі». Теоретично саме ці сервітутні платежі і мали б використовуватись владою для підтримки у належному стані сходових клітин, технічних приміщень та поточних ремонтів під’їздів.

Існують плани розширення незаконної практики: харківська влада повідомляє про «плани» провайдерів відремонтувати в наступному році уже 2200 під'їздів.

Слід зазначити, що покладання на суб’єктів господарювання завдань, які суперечать їх статутним функціям, кваліфікується як незаконне втручання органів влади у діяльність підприємств і є порушенням вимог ст.63 ч.3, ст.6, ст.19, ст.25 ч.2, ст.31 та ст.44 Господарського кодексу України. При цьому формальні рішення органів місцевого самоврядування м. Харкова щодо виконання ремонтних робіт коштом провайдерів відсутні, жодних офіційних підстав для виконання таких робіт не надається.

Ініціювання органами місцевого самоврядування м.Харкова підписання Меморандуму, який має рекомендаційний характер та не є актом обов’язкової дії, замість прийняття Харківською міськрадою необхідних нормативних актів щодо отримання з суб’єктів господарювання відповідних платежів за користування об'єктами комунальної власності згідно п.5 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виводить сферу фінансування утримання та ремонту будинків з правової площини та викликає необхідність перевірки можливої наявності у даній ситуації фінансових зловживань з боку посадових осіб  місцевого самоврядування.

 

2. В ході виконання програми ремонтів під’їздів знищуються законно встановлені мережі конкурентів «Тріолана»

В ході робіт з проведення ремонтів під’їздів житлових будинків, які виконуються підрядною організацією групи компаній, що використовують торгову марку «Тріолан» (а саме ТОВ «Укрграндінвест»), фіксуються масові випадки пошкодження законно встановлених телекомунікаційних мереж. Численні порізи мереж та знищення телекомунікаційного обладнання зафіксовані у Харкові цілим рядом операторів, зокрема ТОВ «Воля-Кабель», ПрАТ «Датагруп», ПрАТ «Київстар», ТОВ «Макснет», ПрАТ «Фарлеп-Інвест» та іншими. Загальна сума завданої шкоди від цих дій лише за останні два місяці складає кілька мільйонів гривень. За цей час було порушено право кількох тисяч споживачів Харкова, включаючи соціально незахищені верстви населення, на своєчасне і якісне одержання телекомунікаційних послуг, в тому числі загальнодоступної телекомунікаційної послуги та універсальної програмної послуги, доступ до яких гарантується законом.

При цьому перед проведенням ремонтів та в їх ході здійснюється обхід та інформування мешканців під’їздів з пропозицією про підключення до мережі «Тріолан» в разі виникнення перебоїв з наданням послуг іншими провайдерами при проведенні ремонтів.

 

3. Знищення законно встановлених мереж здійснюється з відома органів місцевого самоврядування Харкова.

Слід зазначити, що після пошкоджень мереж створюються штучні перешкоди для доступу ремонтних підрозділів операторів до місця пошкоджень, що призводить до затримки у відновленні надання послуг та викликає невдоволення споживачів. Як наслідок, відбувається незаконний перерозподіл телекомунікаційного ринку Харкова на користь окремих комерційних підприємств, до яких не застосовуються порізи, а саме щодо компаній, які використовують торгову марку «Тріолан». При цьому кримінальні справи за фактами втручання у роботу телекомунікаційних мереж за численними заявами операторів телекомунікацій органами МВС у Харкові не відкриваються.

Ці факти дають нам підстави зробити припущення, що пошкодження телекомунікаційних мереж умисно здійснюються підрядною організацією групи компаній, що використовують торгівельну марку «Тріолан». А оскільки міська програма ремонту під’їздів, в тому числі графік проведення робіт, контроль їх якості та строків виконується, згідно з «Меморандумом спільної наради Департаменту телекомунікацій та зв’язку з провайдерами програмної послуги про ремонти під’їздів за рахунок провайдерів» (далі – Меморандум, див. додаток) безпосередньо представниками Департаменту телекомунікацій та зв’язку (який є відповідальним контролюючим суб’єктом), є підстави для припущення, що пошкодження телекомунікаційних мереж відбувається з відома посадових осіб Департаменту телекомунікацій та зв’язку виконкому Харківської міськради. Ці факти викликають необхідність перевірки можливого порушення ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією» у частині пов’язаності представників Департаменту телекомунікацій та зв’язку виконкому Харківської міськради з комерційними структурами, в інтересах яких відбувається перерозподіл місцевого телекомунікаційного ринку, зокрема з компаніями «Тріолан».

Про певну заангажованість посадових осіб Департаменту телекомунікацій та зв’язку виконкому Харківської міськради може свідчити той факт, що відповідно до повідомлень ЗМІ, заступник Директора департаменту телекомунікацій та зв’язку виконкому Харківської міськради Роман Сальніков станом на 08.01.2013 є співробітником підприємств, що використовують торгову марку «Тріолан», а в 2011 його було затверджено на посаді «Президент торгової марки «Triolan» (див., наприклад, http://www.sq.com.ua/rus/files/1108, Додаток 2).

            Таке ж саме можна сказати і про Директора департаменту телекомунікацій та зв’язку виконкому Харківської міськради – Олексія Липчанського, якого численні Інтернет ЗМІ називають фактичним власником Компанії «Тріолан»  (наприклад, див. Додаток 3).

Також зазначимо, що формальні рішення органів місцевого самоврядування  Харкова щодо виконання ремонтних робіт коштом провайдерів відсутні, жодних офіційних підстав для виконання таких робіт не надається, що дає підстави для припущення про наявність фінансових зловживань при виконанні розхідної частини бюджету Харкова на 2013 р. по статтям на підтримку сфери житлово-комунального господарства та капітальні ремонти будівель з боку Департаменту житлового господарства виконкому Харківської міськради, на який також покладений контроль за проведенням ремонтних робіт, що виконуються коштом провайдерів.

 

4. Реакції органів місцевого самоврядування на звернення щодо припинення незаконних дій немає.

Звернення наших асоціацій до керівників Департаменту телекомунікацій та зв’язку і Департаменту житлового господарства виконкому Харківської міськради, а також зустріч з Міським головою Харкова і керівниками Департаменту телекомунікацій та зв’язку і Департаменту житлового господарства виконкому Харківської міськради, яка відбулась 15.10.2013 р., позитивних наслідків не дають. Телекомунікаційні мережі у Харкові продовжують знищуватися.

22.10.2013 нами були направлені листи до Генеральної прокуратури України та Антимонопольного комітету України щодо порушення законних прав суб’єктів господарювання  та споживачів телекомунікаційних послуг у Харкові.

 

З огляду на зазначене, звертаємось до Вас з проханням:

1) порушити  питання про перевірку діяльності групи компаній, що використовують торгівельну марку «Тріолан», ТОВ «Укрграндінвест», а також Департаменту телекомунікацій та зв’язку і Департаменту житлового господарства виконкому Харківської міськради

2) ініціювати створення тимчасової слідчої комісії з метою перевірки можливого порушення вимог законодавства України з боку групи компаній, що використовують торгівельну марку «Тріолан», ТОВ «Укрграндінвест», а також Департаменту телекомунікацій та зв’язку і Департаменту житлового господарства виконкому Харківської міськради;

3) звернутися  із  депутатським  запитом до Харківського міського голови про можливе порушення вимог законодавства України з боку органів місцевого самоврядування Харкова;

4) звернутися з депутатським зверненням до Президента України та Прем’єр Міністра України щодо можливого порушення вимог законодавства України з боку органів місцевого самоврядування Харкова та органів внутрішніх справ у місті Харкові.

 

Будемо вдячні за можливість проведення зустрічі з Вами, в ході якої ми готові надати додаткову інформації щодо порушення законних прав суб’єктів господарювання  та споживачів телекомунікаційних послуг у Харкові.

 

 

Додатки:

1. Копія Меморандуму спільної наради Департаменту телекомунікацій та зв’язку з провайдерами програмної послуги» про ремонти під’їздів силами (коштами) провайдерів, на 2 арк.

2.  Інформація на веб-сайті інформаційного агентства "STATUS QUO", м . Харків, станом на 22.10.2013 р., на 1 арк.

3. Інформація на веб-сайті «Википедия», станом на 22.10.2013 р., на 1 арк.

 

 

 

 

З повагою,

 

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                              

Т. Попова

 

Голова Ради Української асоціації операторів зв'язку «Телас»                 

Л.Ошеров