Пресс-релиз по итогам конференции (укр.)

12.12.2001
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

ПРЕС-РЕЛІЗ ЗА ПІДСУМКАМИ КОНФЕРЕНЦІЇ

З 10-го по 12-те грудня 2001р. на сайті www.itsp.org.ua було проведено Першу Українську інтерактивну конференцію з IP-Телефонії. Конференція стала плодом спільних зусиль трьох громадських організацій, які об’єднують в собі більшу частину учасників Інтернет-ринку України – провайдерів Інтернету та Інтернет- послуг, операторів зв’язку, контент-провайдерів, користувачів і т.д. Проведення конференції мало на меті спільними зусиллями та при участі інших зацікавлених сторін, визначити терміни та поняття, яки описують даний новий вид послуг за умов відсутності таких у діючих нормативних актах, проаналізувати стан та перспективи розвитку послуг в Україні та виробити пропозиції щодо врегулювання спірних питань, які виникали навколо IP-Телефонії останнім часом. Для того до участі у конференції крім членів асоціацій було запрошено провідних операторів телефонного зв’язку України, представників інших громадських організацій та інші учасники. Під час проведення конференції до її сайту завітали представники таких компанії, як “Укртелеком”, “Утел”, представники ДКЗІУ, широкого кола ЗМІ, та багато користувачів Інтернету. Тоб-то можна впевнено сказати, що тема конференції викликала інтерес в широких колах українського суспільства.

В ході конференції відбувся конструктивний діалог за підсумками якого було підготовлено підсумковий документ. В Звіті конференції містяться наступні підсумки та пропозиції:

  • Варто офіційно визнати IP-Телефонію, як додаткову Інтернет-послугу з передавання мовної інформації та факсів частково або повністю через мережі, які працюють на основі використання технології комутації пакетів з використанням протоколу TCP/ІР (або скорочено IP-протоколу), надання та споживання якої є суб'єктом договірних відносин між провайдерами цих послуг та споживачами. Також в цьому самому узагальнюючому значенні використовувати терміни "VoIP" та "Інтернет Телефонія".
  • З метою відображення об’єктивної реальності, та захисту інтересів та прав споживчів запропонувати: 
    • Операторам телефонного зв'язку не використовувати IP-Телефонію під виглядом надання послуг з телефонного зв'язку. Для чого в майбутньому чітко визначити в законодавстві дефіниції IP-Телефонії та телефонного зв'язку та забезпечити контроль з боку відповідних державних установ та громадських організацій щодо дотримання умов відповідних ліцензій.
    • Провайдерам послуг IP-Телефонії обов’язково зазаначати у договорах або інших їх замінниках, які передаються споживачам під час укладання угоди, що надаються послуги саме IP-Телефонії з відповідним застереженням щодо якості та інших споживчих характеристик цих послуг.
    • З метою більш глибокого вивчення тенденцій ринку, провайдерам послуг IP- Телефонії декларувати перед відповідними державними органами про наміри надавати та про початок надання таких послуг, а також про обсяги надання послуг шляхом подання відповідної звітності.
  • З метою розвитку місцевих телефонних мереж та мереж доступу рекомендувати:
    • операторам зв’язку розширити спектр додаткових послуг для абонентів телефонної мережі шляхом організації плідної співпраці з провайдерами IP- Телефонії на комерційних засадах. Частину прибутків отриманих сторонами від надання нових послуг спрямовувати в розвиток місцевих телефонних мереж та мереж доступу.

В подальшому на основі напрацювань конференції передбачається підготувати та ініціювати проведення низки спільних заходів громадських організацій та державних органів щодо врегулювання спірних питань, які виникали навколо послуг IP- Телефонії в Україні останнім часом.