Лист № 176/1 від 29.11.2013 р. Міністру економічного розвитку і торгівлі України щодо проекту Указу Президента України "Про Національний план дій на 2014 рік"

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Міністру економічного розвитку і торгівлі України<?xml:namespace prefix = o />

Прасолову І.М

 

Вих. № 176/1

від 29 листопада 2013 р.

 

Щодо проекту Указу Президента України «Про Національний план

 дій на 2014 рік щодо впровадження Програми економічних

реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, 

 конкурентоспроможна економіка, ефективна держава»

 

Шановний Ігорю Миколайовичу! 

 

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

11.11.2013 на черговому засіданні Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ), рішенням № 734 погодила, розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, проект Указу Президента України «Про Національний план дій на 2014 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» (далі – проект Плану) з пропозиціями доповнити його наступними проектами законів:

1)   проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку зі створенням Фонду загальнодоступних телекомунікаційних послуг», Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку зі створенням Фонду загальнодоступних телекомунікаційних послуг», Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку зі створенням Фонду загальнодоступних телекомунікаційних послуг»;

2)   проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про радіочастотний ресурс України» та Закону України «Про адміністративні послуги» щодо надання НКРЗІ повноважень стосовно встановлення плати за видачу ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України»;

3)   проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про телекомунікації» щодо визначення та аналізу відповідних ринків послуг галузі електронних комунікацій, які є потенційним предметом очікуваного регулювання та створення ефективних механізмів;

4)   проект Закону України про внесення змін до деяких законів України, передбачивши, зокрема, внесення змін до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо скасування вимоги погодження регуляторних актів НКРЗІ зі спеціально уповноваженим органом виконавчої влади з питань державної регуляторної політики;

5)   проект Закону України щодо створення спеціального фонду Державного бюджету України, за рахунок якого здійснюється фінансування Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, джерелом формування якого є регуляторний збір у розмірі 0,2% від доходів з надання телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв’язку; 5% від кожної суми надходжень до Державного бюджету України з:плати за видачу, переоформлення, продовження терміну дії, видачу дублікатів ліцензій на вид діяльності у сфері телекомунікацій і на користування радіочастотним ресурсом України; плати за виділення номерного ресурсу; збору за користування радіочастотним ресурсом України; збору з переможця конкурсу/тендеру на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України».

 

На думку ІнАУ, пропозиції НКРЗІ до проекту Плану по суті не являється заходами пріоритетної складової процесу інтеграції України до Євросоюзу, не є необхідними та ефективними,  суперечать ряду чинних законодавчих актів, а тому недоцільні до  включення в Національний плану дій на 2014 рік з огляду на наступне:

1. Виокремлення НКРЗІ з ряду інших державних органів та встановлення щодо неї особливих умов фінансування ще й за рахунок спеціального фонду або відсутність вимоги щодо проходження регламентованої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у господарської діяльності» процедури погодження регуляторних актів порушують загальні принци розподілу влади та формування єдиної збалансованої державної політики, спрямованої на вдосконалення правового регулювання господарських відносин.

2. Запропоновані доповнення до проекту Плану не відповідають курсу Президента на дерегуляцію та зниженню податкового навантаження на бізнес, порушують вимоги ст.6-8 Податкового кодексу України, відповідно до яких, сплата загальнодержавних податків та зборів, будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим кодексом і не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законами України.

3. Пропозиції не враховують рекомендації Директиви № 2002/22/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 07.03.2002 року «Про універсальні послуги та права користувачів стосовно електронних мереж зв’язку і послуг» стосовно фінансування собівартості зобов’язань щодо універсальної послуги з державних фондів. Оскільки, в разі реалізації, запропоновані новації призведуть до зростання вартості телекомунікаційних послуг, а понесені затрати провайдери будуть змушені покласти на своїх абонентів.

4. Крім того, чисельні дослідження показників розвитку Українського сегменту Інтернету доводять підвищення в Україні Інтернет проникнення саме в сільській місцевості, за рахунок розвитку широкосмугових мереж доступу до телекомунікацій та створенню конкурентного середовища на даному ринку, тому немає обґрунтованої необхідності впровадження додаткового державного регулювання відносин,які успішно регулюються на ринку самостійно.

 

Зважаючи на зазначене, просимо Вас під час узагальнення пропозицій державних органів до проекту Указу Президента України «Про Національний план дій на 2014 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» залишити без розгляду пропозиції НКРЗІ.

 

 

З повагою,

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                      Т. Попова