Лист № 17 від 12.02.2021 Комітету ВРУ з питань економічного розвитку щодо необхідності прийняття Закону про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (щодо розташування технічних засобів телекомунікацій)

Вихідні реквізити
Вих. № 17 від 12.02.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань економічного розвитку

НАТАЛУСІ Д.А.

 

Вих. № 17

від 12.02.2021

 

Про необхідність прийняття Закону про внесення змін до

Закону України «Про оренду державного та комунального майна»

(щодо розташування технічних засобів телекомунікацій)

(№ 3410 від 29.04.2020)

 

Шановний Дмитре Андрійовичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

29 квітня 2020 року у Верховній Раді України за № 3410 зареєстрований проект Закону про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (щодо розташування технічних засобів телекомунікацій) (далі – проект Закону), внесений народними депутатами України Підласою Р.А., Федієнком О.П. та іншими, положення якого врегульовують питання розташування технічних засобів телекомунікацій операторами, провайдерами телекомунікацій на об’єктах інфраструктури, що перебуває в державній та комунальній власності, або майна, що належить Автономній Республіці Крим.

На сьогодні, забезпечення доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі для розташування технічних засобів телекомунікацій врегульовано Законом України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ) та нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання. Проте, складається ситуація, коли один об’єкт нерухомого майна, який належить до державної чи комунальної власності та використовується для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою надання телекомунікаційних послуг, є предметом двох різних договорів з різними суб’єктами, а саме, зі структурним підрозділом Фонду державного майна України, як оренда, та власником (володільцем) інфраструктури, як елемент інфраструктури об’єкта доступу. Така законодавча колізія призводить до того, що оператори, провайдери телекомунікацій при використанні одного й того ж об’єкта нерухомого майна здійснюють подвійну його оплату, а саме, орендну плату за договором оренди, та плату за доступ для розташування технічних засобів телекомунікацій за договором доступу.

Неврегульованість цього питання так і надалі призводитиме до того, що оператори, провайдери телекомунікацій будуть необґрунтовано сплачувати подвійну плату. Ігнорування врегулювання цього питання має наслідком необґрунтовані витрати для операторів, провайдерів телекомунікацій, або перекладання цих витрат у розрахунки плати за телекомунікаційні послуги своїх абонентів, в тому числі громадян. Що є очевидною підставою для підвищення вартості телекомунікаційних послуг.

Тому, саме внесенням доповнення абзацом 12 до частини шостої статті 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» буде усунуто існуючу проблему і оператори, провайдери телекомунікацій справедливо будуть сплачувати єдину плату – плату за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу відповідно до договору про доступ та за розрахунками, здійсненими відповідно до Закону про доступ.

Враховуючи вищенаведене, звертаємось до Вас з проханням підтримати проект Закону та рекомендувати Верховній Раді України прийняти Закон про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (щодо розташування технічних засобів телекомунікацій) (№ 3410 від 29.04.2020) в першому читанні.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                 А. Пятніков