Лист № 101/1-3 від 29.06.2021 ВРУ щодо пропозицій до проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень (№ 5600 від 02.06.2021)

Вихідні реквізити
Вих. № 101/1-3 від 29.06.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики
Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань цифрової трансформації

КРЯЧКУ М.В.

 

Народним депутатам України

 

Вих. № 101/1-3

від 29.06.2021

 

Щодо проекту Закону

№ 5600 від 02.06.2021

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

2 червня 2021 року у Верховній Раді України за № 5600 зареєстровано проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень (далі – проект Закону), поданий Кабінетом Міністрів України.

Проектом Закону, серед інших положень, запропоновано підвищити ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з урахуванням індексу споживчих цін за 2020 рік на 5 %.

ІнАУ не підтримує таку ініціативу держави з огляду на наступне:

- відсутня методика розрахунку рентної плати за користування РЧР України, про що ІнАУ вже неодноразово звертала увагу органів державної влади. Зазначене має наслідком встановлення необґрунтованих ставок рентної плати за користування РЧР України та, не виключено, що і завищених. Проте, Законом України «Про електронні комунікації», який набирає чинності з 01.01.2022, передбачено, що Кабінет Міністрів України повинен затвердити методику розрахунку рентної плати за користування радіочастотним спектром.

Відтак, вважаємо, що будь-які підвищення ставок рентної плати є доцільними та обґрунтованими після впровадження відповідної методики розрахунку рентної плати за користування РЧР України;

- нашвидку прийняття Закону, зокрема, в частині підвищення ставок рентної плати за користування РЧР України, в т.ч. і без проведення відповідних рахунків, суперечитиме п.п. 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України, яким визначено, що податкове законодавство України ґрунтується на принципах, зокрема, стабільності, згідно з яким зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Враховуючи наведене, просимо п.п. 44 пункту 1 Розділу І проекту Закону виключити, зокрема, в частині внесення змін до пункту 254.4 статті 254 Податкового кодексу України щодо підвищення ставок  рентної плати за користування РЧР України.

В противному разі, просимо народних депутатів України не підтримувати проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень (№ 5600 від 02.06.2021).

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                 А. Пятніков