Лист № 101 від 19.06.2013 р. КМДА стосовно надання обгрунтування ціноутворення на використання кабельної каналізації

19.06.2013
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Київської міської державної адміністрації

Попову О.П.

Вих. № 101

від 19.06.2013 р.

 

 

Щодо «Методики розрахунку і порядок

використання орендної плати за користування,

прокладання телекомунікаційних мереж

(кабелів телефонії, Інтернету, кабельного телебачення)

 з використанням підземних та наземних технічних

засобів телекомунікацій (кабельних каналізацій, мостів,

колекторів, тунелів метро, обладнання, станційних та

лінійних споруд, жилих та нежилих будинків) при створенні

та подальшій експлуатації телекомунікаційних мереж»

 

 

Шановний Олександре Павловичу!

 

Інтернет Асоціація України (далі - ІнАУ), яка об’єднує понад 140 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.66 Закону України «Про телекомунікації» державному регулюванню шляхом встановлення граничних або фіксованих тарифів підлягають тарифи на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язкуоператорів телекомунікацій.

Відповідно до п. 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі - НКРЗІ), затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року 1067/2011, НКРЗІ відповідно до покладених на неї завдань встановлює відповідно до закону граничні або фіксовані тарифи на тарифи на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язку операторів телекомунікацій.

На підставі названих законодавчих актів НКРЗІ розроблено та затверджено відповідними рішеннями: Порядок регулювання тарифів на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язку операторів телекомунікацій (рішення НКРЗІ від 25.10.2012 № 540) та Граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язку операторів телекомунікацій (рішення НКРЗІ від 29.11.2012 № 620)

Названі рішення НКРЗІ у відповідності з установленою Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедурою пройшли відповідне погодження Держпідприємництва, погоджені із заінтересованими органами у формі, встановленій законодавством, а також відповідно Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731 зареєстровані в Міністерстві юстиції України, з присвоєнням їм унікальних реєстраційних номерів та занесенням до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

В той же час, на сьогодні наявний такий нормативний акт як Методика розрахунку і порядку використання орендної плати за користування, прокладання телекомунікаційних мереж (кабелів телефонії, Інтернету, кабельного телебачення) з використанням підземних та наземних технічних засобів телекомунікацій (кабельних каналізацій, мостів, колекторів, тунелів метро, обладнання, станційних та лінійних споруд, жилих та нежилих будинків) при створенні та подальшій експлуатації телекомунікаційних мереж, затверджена рішенням Київської Міської Ради від 22.01.2009 № 6/1061 (далі – Методика № 6/1061).

Втім до названої Методики № 6/1061 не були додержані процедури визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема,  проект цього рішення Київради та аналіз його регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій не оприлюднювались (ст.ст. 4, 8, 9, 13, 36 Закону), не надавався висновок про відповідність проекту Методики № 6/1061 вимогам ст.4 та 8 Закону  України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» постійною комісію з питань промисловості, інноваційної та регуляторної політики Київради (ст.ст. 31,34 Закону).

Також, у порушення ст. 33.11 Регламенту Київської міської ради після прийняття Методики № 6/1061, вона не було у десятиденний строк після прийняття офіційно оприлюднена у виданні Київради - газеті «Хрещатик» та на офіційному WEB-порталі Київради.

Названі порушення зафіксовані відповідним поданням Прокуратури міста Києва до Київської міської ради про усунення виявлених порушень, причин та умов, що їм сприяють, а також недопущення їх у подальшому.

З урахуванням всіх вищеперерахованих порушень проходження проекту відповідного рішення Київської Міської Ради до передбачених законодавством процедур, достеменно невідомо легітимність Методики № 6/1061.

В цілому підтримуючи прозорий та єдиний для всіх учасників ринку підхід до формування ціни на використання кабельної каналізації, просимо Вас надати роз’яснення, яким нормативним актом повинні користуватися комунальні підприємства у договірних взаємовідносинах з іншими суб’єктами господарювання при надання в користування мережевого (кабельного) каналу, що є об’єктами комунальної власності.

Також просимо надати обґрунтування формули розрахунку собівартості розміру плати за надання місця для прокладання телекомунікаційних мереж та оренди за користування кабельними каналами на мостах та мостових переходах, у тунелях метрополітену, колекторах, жилих та нежилих будинках, відповідно до Методики № 6/1061.

Крім того, просимо Вас надати роз’яснення (у разі наявності) різниці розміру плати за користування телекомунікаційними мережами, передбаченими Методикою № 6/1061, у порівнянні з відповідними граничними тарифами на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язку операторів телекомунікацій, визначеними рішенням НКРЗІ від 29.11.2012 № 620.

 

З повагою,

 

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                        Т. Попова