Спільний лист від 19.07.2016 щодо законопроекту від 23.11.2015, реєстр. № 3504

19.07.2016
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики

Сюмар В.П.

 

Членам Комітету

 

 

                                                            Національна рада України

                                                            з питань  телебачення і радіомовлення

 

 

 

Щодо законопроекту від 23.11.2015

реєстр. № 3504

 

У Верховній Раді України 12 липня 2016 року прийнято за основу у першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (щодо уточнення умов розповсюдження програм телерадіоорганізацій у складі універсальної програмної послуги) (реєстр № 3504 від 23.11.2015).

Зокрема, законопроектом пропонується виключити з переліку обов'язкового для розповсюдження в мережах провайдерів програмної послуги загальнонаціональні ефірні телепрограми: «Інтер», «НТН», «К1», «Україна», «СТБ», «Новий канал», «ICTV», «М1», «1+1», «ТЕТ», «Перший», «5 канал», «Тоніс», «Мега», «Піксель», «2+2».

Після остаточного прийняття закону обов'язковими для ретрансляції в кабельних мережах України залишаться лише програми суспільного ТБ, місцеві телеканали і телеканал «Рада». Згодом загальнонаціональні комерційні телеканали зможуть пропонувати провайдерам програмної послуги використання телевізійних програм на платній основі, а провайдери як оператори телекомунікацій – вимагати від телевізійників сплатити послуги з розповсюдження сигналу телеканалів, мотивуючи тим, що канали містять рекламу й вільне ефірне поширення.  

Прийнятий закон несе значні зміни у сфері телебачення й радіомовлення. Перехід до ринкових відносин між загальнонаціональними мовниками і провайдерами, які близько 10 років не укладали угоди, може бути болісним, існує ризик підвищення абонентної плати для споживачів кабельних мереж, в окремих випадках – не виключаємо, до  припинення перегляду телеканалів споживачами кабельних мереж.  Тобто, не дивлячись на те, що в цілому проект носить прогресивний характер, можливі наслідки його прийняття  - загострення соціальної ситуації і загроза  інформаційної безпеці країни. 

З метою зниження ризиків від прийняття законопроекту, Асоціації провайдерів пропонують суб’єктам  законодавчої ініціативи  удосконалити його редакцію й внести правки до другого читання, відтермінувавши  вступ його в дію – на 1 червня 2017 року[1], а також пропонуємо визначити, що Національна рада приймає рішення щодо оновленого складу універсальної програмної послуги для провайдера програмної послуги після вимкнення аналогового ефірного мовлення в регіоні.

Ми впевнені, що Президент  і  народні депутати України приймуть рішення в інтересах громадян України, а не в інтересах тих чи інших гравців телевізійного ринку.

Тому пропонуємо синхронізувати повернення до ринкових стосунків  поміж учасників телевізійної індустрії з переходом України до цифрового мовлення, що забезпечить поступовість переходу, дасть час для обговорення проблемних питань зміни концепції діяльності (пакетування, доступність тарифів тощо),  дозволить внести зміни до стратегічних планів учасників ринку, пропорційно стимулюватиме обидві сторони до досягнення домовленостей.    

 

 

 

 

Асоціація правовласників та постачальників контенту

 

Інтернет Асоціація України

 

Спілка операторів телекомунікацій міста Одеси та Одеської області

 

Асоціація «Укртелемережа»

 

Всеукраїнська асоціація операторів кабельного телебачення і телеінформаційних мереж

 

 

 

 

 

 

 


[1] Відповідно до указу Президента України № 445/2015 та розпорядження Кабінету Міністрів № 1 232-р від 11.11.2015 «Про затвердження плану заходів щодо впровадження системи рухомого (мобільного) зв'язку четвертого покоління», до червня 2017 року має бути вивільнено від телебачення для впровадження технології LTE смугу частот в діапазоні 790-862 МГц (перший цифровий дивіденд - 61-69 ТВК).